Επιλογή Σελίδας

Ποιος είναι ο ρόλος της Εργοθεραπείας στην Αποκατάσταση; Τι είναι η Εργοθεραπεία και τι μεθόδους χρησιμοποιεί;

“Στην Εργοθεραπεία γίνεται θεραπευτική χρήση των δραστηριοτήτων (έργων) καθημερινής ζωής σε άτομα ή σε ομάδες με σκοπό την βελτίωση ή την πραγματοποίηση συμμετοχής σε ρόλους, συνήθειες στο σπίτι, το σχολείο, την εργασία, την κοινότητα και σε άλλους χώρους.”

Η Εργοθεραπεία σε νευρολογικά-ορθοπεδικά νοσήματα αποκαλείται η επιστήμη που μέσω μεμονωμένων και εξατομικευμένων έργων προσπαθεί να διατηρήσει ή βελτιώσει τις υπάρχουσες προσβεβλημένες δεξιότητες του ατόμου ή ακόμη (ανάλογα την πάθηση) να επανακτήσει προσβεβλημένες δεξιότητες του ατόμου. Απώτερος και βασικός στόχος είναι το άτομο να μεγιστοποιήσει το επίπεδο της λειτουργικότητας του ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο αυτόνομο στις Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (ένδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή) αλλά και σε πιο σύνθετες όπως κοινωνική συμμετοχή, εργασία, ψυχαγωγία.

Σε ποιες παθήσεις η Εργοθεραπεία στο στάδιο της Αποκατάστασης και Αποθεραπείας;

Η εργοθεραπεία συμβάλει στις παρακάτω παθήσεις:

  • ΑΕΕ (αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια)
  • ΚΕΚ (κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις)
  • ΚΝΜ ( Κακώσεις νωτιαίου μυελού)
  • Eξωπυραμιδικά σύνδρομα (π.χ Nόσος Parkinson)
  • Σκλήρυνση κατά πλάκας
  • Ακρωτηριασμούς άνω-κάτω άκρων
  • Πολυκαταγματίες
  • Βλάβες περιφερικών νεύρων
  • Μυασθένειες
  • Aλλα νευρολογικά νοσήματα όπως ALS, Guillian Barre κ.λπ
  • Όγκοι
  • Κατάγματα ισχίων

Τι προγράμματα Εργοθεραπείας προσφέρει ο ΘΗΣΕΑΣ;

Στον “Θησέα” ο εργοθεραπευτής χρησιμοποιεί τις γνώσεις του για την εξατομικευμένη αξιολόγηση κάθε ατόμου και στην συνέχεια την δημιουργία θεραπευτικού πλάνου βασισμένο σε δραστηριότητες που βελτιώνουν τις δεξιότητες και προάγουν την αυτονομία. Ακόμη δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως η εμπλοκή σε αυτές τις δραστηριότητες μπορεί να επιτευχθεί και μέσω προσαρμογής του περιβάλλοντος του θεραπευμένου.

  • Εκπαίδευση σε ΔΚΖ (σίτιση, ένδυση, προσωπική υγιεινή)
  • Εκπαίδευση στις μεταφορές στο μπάνιο, τουαλέτα
  • Εκπαίδευση στην χρήση αμαξιδίου από άτομα χωρίς δυνατότητα βάδισης
  • Εκπαίδευση συνοδών για την σωστή διαχείριση των ατόμων με αναπηρία με στόχο την αποφυγή πτώσεων αλλά και τραυματισμού αυτών. Την έμπρακτη συμμετοχή τους στην βελτίωση των δεξιοτήτων των ατόμων αλλά και την διεκπεραίωση των ΔΚΖ με σωστό τρόπο.
  • Εκπαίδευση συνοδών για την πρόληψη τραυματισμών των ίδιων κατά την φροντίδα των ατόμων με αναπηρία.
  • Προτάσεις για διαμόρφωση της οικίας του θεραπευμένου ώστε να είναι πιο ασφαλής και να μεγιστοποιηθεί η αυτονομία του.
  • Προτάσεις για βοηθήματα εντός οικίας.
  • Βελτίωση κινητικών ελλειμμάτων άνω άκρων (αδρής λεπτής κίνησης, αμφίπλευρου συντονισμού κλπ)
  • Προτάσεις για εφαρμογή ναρθήκων σε άνω άκρα.
  • Χρήση ρομποτικού συστήματος άνω άκρου armeo
  • Βελτίωση απλών γνωσιακών ελλειμμάτων ( μνήμη, συγκέντρωσης προσοχής κλπ)
  • Προτάσεις για εναλλακτική επικοινωνία και εκπαίδευση σε αυτές.
  • Εκπαίδευση για να μπορεί το άτομο με αναπηρία να ασχολείται εκ νέου με τα προσωπικά του ενδιαφέροντα που είχε πριν την πάθηση.
  • Εκπαίδευση ώστε το άτομο να μπορεί να επιστρέψει στην εργασία του ή να την διεκπεραιώνει με εναλλακτικό τρόπο.

 

Λυμπερόπουλος Βαγγέλης
Γεωργία Ρούσσου
Χρυστάλλα Τσαγγαρίδου

Κοινοποίηση: